W Internecie jest coraz większy wybór MLM, do których można przystąpić. Jednak jak wybrać, by faktycznie stworzyć trwały dochód pasywny?

Firmy działające w systemie marketingu sieciowego mogą stanowić źródło pasywnego dochodu. Jednak najważniejszym czynnikiem wpływającym na sukces w tej dziedzinie jest wybór odpowiedniej firmy.

Którą oferte MLM wybrać? Jest to pierwsze pytanie osób pragnących rozpocząć ową działalność. A wybór jest coraz większy. Do Polski wchodzi coraz więcej firm działających w systemie marketingu wielopoziomowego. Przed wyborem właściwej dla siebie firmy, z którą być może będziesz związany przez wiele lat, warto porównać przynajmniej kilka z nich. Aspekty na które musisz zwrócić uwagę dokonując takiego porównania:

1. Jak długo firma działa na polskim rynku?

Możesz mieć do czynienia z trzema sytuacjami:
  • Pierwsza sytuacja: firma dopiero wchodzi na polski rynek. Jeżeli zdecydujesz się zostać dystrybutorem takiej firmy, to musisz nastawić się na bardzo ciężką pracę i przecieranie nowych szlaków. Będziesz musiał tworzyć rynek na produkty swojej firmy. Jednak nagroda za tą ciężką pracę może być bardzo duża. To właśnie Ci, którzy na samym początku weszli w dany biznes MLM, po kilku latach zarabiają najwięcej. To rozwiązanie jest wskazane dla osób, które mają już doświadczenie z firmami MLM oraz nie boją się podejmować dużego ryzyka. Niski koszt inwestycyjny GDI tworzy komfort pracy bez ryzyka, nowość na polskim rynku jednak produkt - domeny doskonale znane i wysoce pożądane w dobie internetu!
  • Druga sytuacja: firma działa już na rynku od pewnego czasu i jest na etapie szybkiego rozwoju. Zostanie dystrybutorem w takiej firmie daje ten plus, że pierwsze szlaki zostały już przetarte. O produktach firmy wie coraz więcej osób. Firma dysponuje już doświadczeniem w działaniach na polskim rynku, co pomaga w jego zdobywaniu. Spora część rynku jest jeszcze nie zagospodarowana, co pozwala dystrybutorom osiągać ponad przeciętne zyski. To rozwiązanie jest wskazane dla osób, które są gotowe dużo pracować, ale równocześnie nie lubią dużego ryzyka. Domeny GDI to oferta globalna, bez względu na kraj promocji co wynika ze ściśłego związku tego produktu z rozwojem globalnej sieci! Twoimi potencjalnymi klientami jest cały Świat, nie tylko lokalny rynek!
  • Trzecia sytuacja - firma działa na rynku od wielu lat. Ma już ugruntowaną sytuację. Opanowała prawie cały swój rynek. Plusy takiej firmy to jej popularność na rynku i wyrobiona renoma wówczas sprzedaż jej produktów jest stosunkowo prosta. Minusem jest jednak duże nasycenie rynku, w rezultacie nowi dystrybutorzy mogą liczyć co najwyżej na przeciętne zyski. Dodatkowym zagrożeniem dla nich jest to, że firmy takie, szukając sposobów na dalszy rozwój, zaczynają wchodzić w tradycyjne kanały dystrybucji. To rozwiązanie jest przeznaczone dla osób, które lubią stabilność i unikają ryzyka. Rynek domen jest odporny na nasycenie gdyż permanentnie się rozwija, proporcjonalnie do rozwoju internetu!

2. Oferowany produkt.

Każda firma MLM sprzedaje jakieś produkty lub usługi. Warto dokładnie się im przyjrzeć i zastanowić, czy istnieje na nie popyt. Czy ten popyt można wykreować? Ważne jest również, aby dystrybutor sam korzystał z oferowanych usług/produktów, gdyż wówczas stanie się on znacznie bardziej wiarygodny w oczach klientów. Rozwój internetu gwarantuje ogromny popyt na domeny natomiast aby zostać dystrybutorem GDI musisz wykupić przynajmniej 1 domene!

3. Sposób dystrybucji.

Firmy MLM stosują dwa główne sposoby docierania do klientów. Pierwszym z nich jest sposób tradycyjny poprzez osobisty kontakt z klientem. Drugi kanał, który w Polsce zyskuje coraz większą popularność to Internet i polega na oferowaniu produktów na stronach www. Sieć można też wykorzystać do zdobywania nowych dystrybutorów. Internet może być szczególnie przydatny dla tych osób, które posiadają własne witryny o sporej oglądalności lub też nie lubią bezpośrednich kontaktów z potencjalnym kupującym. Warto zastanowić się, który kanał dystrybucji będzie Ci bardziej odpowiadał i da lepsze perspektywy dochodów. Optymalnym rozwiązaniem jest oczywiście wykorzystanie obydwu metod. Główny kanał dystrybucji domen GDI to internet jednak osobisty kontakt również jest wysoce efektywny i według mnie wymagany, gdyż zapewnia bezpośrednią relacje z klientem!

4. Pakiet startowy.

Aby zostać dystrybutorem firmy MLM musisz ponieść pewien koszt związany z zakupem pakietu startowego. Wartości pakietów wahają się najczęściej w przedziale od kilkudziesięciu do kilkuset złotych. Warto porównać ceny pakietów oraz ich zawartość. Niektóre firmy oferują w takich paczkach pełen zasób produktów. Inne bardziej nastawiają się na wyposażenie dystrybutora w odpowiednie materiały reklamowe. W jeszcze innych wystarczy zakupić jeden produkt. Przed wyborem firmy MLM zastanów się, ile jesteś gotowy zainwestować na początku w pakiet startowy i który pakiet będzie dla Ciebie najkorzystniejszy. Pakiet startowy GDI to poprostu domena internetowa (koszt 10$ miesięcznie = 30zł = obiad dla dwojga!) z którą otrzymujesz cały arsenał narzędzi marketingowych: gotowe strony i emaile promocyjne, filmy reklamowe, wizytówki itd. plus bezcenne wsparcie swoich sponsorów - upline!

5. Prowizje.

Dochód dystrybutora firmy MLM zależy w dużym stopniu od oferowanych przez nią prowizji i to zarówno od bezpośredniej sprzedaży dystrybutora, jak i sprzedaży osób, które będą w sieci pod nim. Warto zapoznać się z planem wynagrodzeń wybranych firm, a następnie przeprowadzić symulacje pozwalające sprawdzić, gdzie możemy liczyć na największe zyski. Plan prowizyjny GDI jest NIEOGRANICZONY co wyróżnia tego MLMa spośród wszystkich innych! 

6. Sponsor.

W firmach MLM dużą role odgrywają sponsorzy dlatego warto dobrze poznać swojego mentora przed przystąpieniem do programu. Musisz zwrócić uwage na skuteczność jego działań w firmie MLM oraz pomoc jaką Ci oferuje. Twoim sponsorem w GDI będę ja - oferuje Ci pełne wsparcie i rzetelną edukacje marketingową, stworzenie witryny i efektywne triki! Sprawdź link e-marketing na prawym panelu.

7. Strona formalna.

Chodzi tu przede wszystkim o kwestie rozliczania się z fiskusem. Niektóre firmy wymagają prowadzenia działalności gospodarczej. Inne rozliczają się poprzez system prawny kraju siedziby firmy MLM. Przy dużych kwotach z GDI będziesz potrzebował księgowego!

8. Zasięg działalności.

Są firmy MLM które działają na całym świecie i każdy ich dystrybutor może sprzedawać produkty na całym globie, co znacznie potęguje dochody. Warto jednak zastanowić się czy posiadasz możliwości, aby wykorzystać globalny rynek. GDI daje możliwość globalnej sprzedaży domen każdemu człowiekowi na Świecie z dostępem do internetu i zweryfikowanym kontem Paypal!

9. Szkolenia.

Firmy MLM stawiają duży nacisk na szkolenia. Dlatego warto porównać ich oferty na tym polu. Sprawdzić, które szkolenia są bezpłatne, a za które należy płacić. GDI udostępnia bezpłatne materiały szkoleniowe!

10. Dodatkowe koszty.

Poszczególne firmy MLM mogą pobierać dodatkowe opłaty za świadczone na rzecz dystrybutorów usługi. Warto dokładnie zapoznać się z ich cenami. GDI pobiera małe opłaty za ich firmowe wizytówki oraz filmy reklamowe DVD - jednak te narzędzia są zbędne!